Håller på att testa denna boarden lite, med ett fyrapack 18650-batterier som tyvärr töms på en vecka (med meshtastic och meshcore).
Någon annan som har testat denna, och kanske byggt något? (Gärna soldriven, kanske vind också)
Jag har köpt o lekt, inte byggt
Följande tankar:
Kör rent på batteri, solladda med ganska stor panel, inte med den inbyggda elektroniken utan isåfall med fristående mppt
Vill du inte ha en STOR solpanel o MYCKET batteri, så stäng av sändförstärkaren, enheten är fortfarande extremt bra, och den närmast brusfria mottagningsförstärkaren är helt outstanding
Jag testade dessa batterier ifrån en gammal elsparkcykel, med denna billiga laddkontrollen (bild)
Dock upptäckte jag att RAK3400 brädan inte alls vaknade efter en brownout. Så jag gissar att jag behöver någon sorts BMS..
Har du tips på bra solpanel och mptt kontroller som funkar med biltemas 18650 batterier?
Det är denna jag kör med, enkel o billig … men jag har inte kört batterierna i botten, så jag vet inte hur det fungerar när “solen kommer ut igen”