Använder ni Room Servers?

Tjolahop vänner!

Slängde precis upp en Room server för Jönköping idag och undrade ifall någon annan använder dom eller ifall de bara stått tomma xD

Allt väl!
//Jesper

Jag hade en uppe i HAD ett tag i början … men sedan gick den hårdvaran vidare till andra projekt, eftersom utnyttjandet var noll …

1 gillning

Tror det kommer bli så här också om jag ska vara ärlig! Låter den köra som det ett tag tills jag hittar något bra ställe att ha som repeater!

@jesper

Jag har en room-server som agerar repeater bara, men kommer nog på sikt plocka bort den då jag inte ser någon riktig användning för den i Meshcore.

I meshtastic så hade den nog varit med användbar då det är lättare att upptäcka noder i meshtastic-nätverket, då blir det lite roligare för förbipasserande att posta något.

I Meshcore, nja. Börjar se det som slöseri med hårdvara ;)

1 gillning

@selea @jesper Får se om den används haha! Annars blir det repeater av den!

@jesperbj @jesper

Du kan slå på repeater-funktionen i din room-server :)

@selea @jesper Såklart, den står dock en meter från en bättre placerad repeater ;)